דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיתוק פנים - פציאליס - Bell's Palsey - Facialis הגישה הטיפולית הטבעית ברפואה סינית 

מאת    [ 20/02/2014 ]

מילים במאמר: 1421   [ נצפה 3636 פעמים ]

פציאליס - שיתוק פנים - Facialis - Facial Paralysis - Bell's Palsy

 

פציאליס, או שיתוק עצב הפנים, היא בעייה הנגרמת הן מגורמים חיצוניים (כמו אקלים - חשיפה לרוח וקור) והן מגורמים פנימיים כגון סטרס ותולדה של אירוע מוחי. כיון שהבעיה פוגעת בעצב הפנים, בשני המקרים מדובר בקושי בביצוע הבעות פנים מסוימות, דמעת מהעין או אי יכולת לסגור עד הסוף את עפעף העין. יש לטפל בבעיית פציאליס קרוב ככל שניתן בסמוך לתחילת פרוץ הבעיה כדי שמידת ההצלחה של הטיפול תעלה באופן דרמאטי.

 המונח פציאליס, הנקרא גם Bell's palsy או באנגלית Facial paralysis, מציין פגיעה בעצב הפנים.

הפגיעה בעצב הפנים גורמת לחולשת שרירים. שיתוק עצב הפנים עשוי להתרחש גם כתוצאה מאירוע מוחי. פציאליס מתרחש כמעט תמיד בצד אחד של הפנים. עצב הפנים נקרא גם בשם העצב הקרניאלי ה-7, היוצא מהגולגולת, מתחת לאוזן. קיימים שני עצבים כאלו – כל אחד מעצבב צד אחר בפנים. לעצבים אלו תפקידים כגון סגירת עפעף, חיוך והבעות פנים נוספות. עצב הפנים שולח גם שלוחה לבלוטת הדמע, המפרישה דמעות מהעיניים.

 

כאשר נפגע עצב הפנים, נפגעים המסרים המועברים מהמוח לכיוון שרירי הפנים. פגיעה זו מערבת סימנים שונים שכולם ממוקמים באזור הפנים:

 

החיוך בפה אינו סימטרי;

יובש בעיניים או דמע בלתי פוסק;

אי יכולת לעצום עין או עצימת עין חלקית בצד בו נפגע העצב;

לעתים יש פגיעה בחוש הטעם מאחר ועצב הפנים שולח אותות חשמליים גם ללשון;

כאבים, הירדמות ותחושות נימול באזורים מסוימים בפנים העוברים בנתיבו של עצב;

אי יכולת לשרוק;

שמיטה קבועה של זווית הפה;

כאב באזור האוזן או הלסת;

 

חלק מהמטופלים שלקו בבעיית שיתוק פנים מדווחים כי הבעיה התחילה לאחר חשיפה לרוח ולקור.

מצב כזה יכול להתרחש לאחר אימון בבריכה או בחדר כושר ויציאה לרחוב ביום קר עם רוח פרצים, או

חשיפה לקור ומאוורר מזגן ביום קיץ, או חשיפה לרוח וקור בנסיעה במכונית בחלונות פתוחים או ברכב

דו-גלגלי כמו אופנוע. על פי הרפואה הסינית מצב פתוגני המכונה רוח–קור עשוי לגרום לבעיית

פציאליס. בצורה מוחשית יותר ניתן לתאר כאילו רוח נושאת קור "מתיישבת" במרידיאינים הממוקמים

על הפנים וחוסמת בהם זרימת  צ'י (אנרגיה) ודם. רפואה סינית מטפלת במצבי רוח–קור כאלו, וזו אולי

הסיבה לכך שטיפולים בדיקור סיני, תזונה סינית, שינוי אורחות חיים וצמחי מרפא סיניים יעילים במיוחד

לטיפול בפציאליס.


שיתוק פנים שאינו תולדה של אירוע מוחי, נגרם בעיקר מהסיבות הבאות:

גורם וירלי (וירוס) הפוגע בעצב. הטיפול ברפואה מערבית כולל תרופות אנטי וירליות;


דלקת של עצב הפנים;


חבלה או פגיעה כלשהי שגורמת לפגיעה בעצב;


יש שקושרים פציאליס למחלות כמו שפעת, לחץ דם גבוה או בעיות באוזן התיכונה;


שיתוק עצב הפנים המכונה גם פציאליס אינו מצב מסכן חיים. לעיתים הוא בא כתולדה או במהלך אירוע מוחי ויש כמובן לטפל במצב רפואי זה בדחיפות. פציאליס עשוי לגרום לתחושות של חוסר נוחות, אי נעימות ומבוכה לסובלים ממנו. הבעות הפנים ובמיוחד החיוך הלא–סימטרי גורמים לצורך מיידי לקבלת טיפול בבעיה. בכ-80% מהמקרים שיתוק פנים יחלוף בעצמו לאחר מספר שבועות. יש חשיבות עצומה לגיל ולעונת השנה שבה התחיל שיתוק הפנים. חלק מהאנשים יפתחו נזק בלתי הפיך שמתבטא בעיקר בשמיטה של זווית הפה.

כאמור, בטיפול המערבי בפציאליס ניתן לעתים טיפול אנטי וירלי. במקרים אחרים משלבים טיפול בסטרואידים. טיפול פיזיותרפי כולל טיפול באולטרה-סאונד באזור מוצא העצב. במהלך פיזיותרפיה ניתנים תרגילים המיועדים להפעלת שרירי הפנים. התרגילים נועדים בעיקר לכווץ ולהרפות את שרירי הפנים ובכך לשפעל אותם. לעיתים משלבים מכשיר הנקרא "טנס" – היוצר גירוי חשמלי שעובד על העצב הפגוע ו"מעורר" אותו.

דיקור סיני, חימום במוקסה, צמחי מרפא סיניים, תזונה מוקפדת על פי עקרונות סיניים, ושינוי באורחות חיים הוכחו כיעילים במיוחד לבעיה של שיתוק פנים. דיקור מגביר את זרימת האנרגיה במרידיאנים הממוקמים באזור הפנים. המטפל הסיני ידע שיש לחזק את הדם כדי לאזן את השפעת הרוח והקור. זה נעשה בעיקר בעזרת שילוב של צמחי מרפא סיניים וייעוץ תזונתי. ראה טיפים מפורטים באשר לתזונה באתר זה. לטיפולי דיקור יש גם יכולת אנטי דלקתית מסוימת במקרה של דלקתיות בעצב הפנים. לעיתים קרובות יעדיף המטפל לפעול בדיקור על הצד "הבריא" וכך ישפיע על הצד הבעייתי על פי עקרון הקולן המוזיקלי. הדיקור גורם לתנועה של דם, מחזק את מערכת החיסון ומשפעל את מערכת העצבים. האפקט מזרז במקרים רבים את החלמת העצב ומטפל באמצעות צמחי המרפא הסיניים במצב התשתיתי שהביא מלכתחילה לפרוץ הבעיה.

פציאליס (שיתוק פנים) הוא מצב שלרוב עובר לאחר מספר שבועות עד מספר חודשים. מאחר שלעתים התופעה חולפת רק לאחר מספר חודשים רב, טיפולי דיקור צמחי מרפא ושינויים באורחות חיים יכולים ללוות את הטיפול המערבי בבעיה או לשפר מקרים בהם הטיפול המערבי נכשל. במקרים מסוימים פציאליס אינו נרפא ושיתוק פנים נשאר קבוע.
 

כאשר יש חשש לפציאליס - טוב תעשו אם תתקשרו לקביעת תור או לייעוץ טלפוני ככל המוקדם וככל שקרוב למועד פריצת הבעיה.

 

 

 

054-4804538 - הטלפון במרפאה בתל אביב.

כל הזכויות שמורות לאפי כפיר L.Ac

effi@kfir.net

 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית ומטפל מזה יותר מעשרים שנה. נולד בתל אביב בה גדל והתחנך ואת שירותו הצבאי עשה בנח"ל כמפקד טנק. למד באוניברסיטת תל אביב וסיים תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות. במהלך לימודיו הקים חברה להפקות קולנוע וטלוויזיה והשתתף בעשיית סרטי עלילה, חדשות טלוויזיה, פרסומות וסרטים דוקומנטאריים בארץ ובאירופה. בתקופה זאת החל להתעניין בתרבויות עתיקות, דבר שהביא לבסוף ליציאתו למסע בן שנתיים בדרום מזרח אסיה ואוסטרליה. החלק האסיאני של המסע התנהל בהודו, נפל, בורמה, תאילנד, הונג-קונג, סינגפור, קוריאה ויפן. הייתה זו תקופה מיוחדת, עשירה בידע ומלאת חופש, במהלכה אנשים ממעמדות שונים חילקו עימו את ניסיונם האנושי. אחד מאותם "צירופי מקרים" הייתה הפגישה עם ד"ר יושיהרו איקדה בביתו שבשודו שימה - אי בים היפני בקרבת שיקוקו, ד"ר איקדה הוא מטפל ותיק ברפואה יפנית וסינית ומוערך מאד בשל כך בארצו ובעולם. לפגישה זאת היו השלכות דרמטיות שהובילו למספר אירועים בשנים שלאחריה.

תחילה היו אלה לימודים לתואר מסטר ברפואה סינית בסן פרנסיסקו במשך 4 שנים בקולג' האמריקני לרפואה סינית מסורתית, מהטובים בארה"ב, שהעניק לא רק הכשרה מעמיקה בדיקור סיני, אך גם בעיקר בתחום המתוחכם יותר של רפואת צמחי המרפא הסיניים. בסיום הלימודים ולאחר שעבר את בחינת ההסמכה המפרכת של ממשלת קליפורניה הוענק לכפיר רשיון המרפא הקליפורני ואזי לאחר   שעבר את בחינות ההסמכה של "המועצה הלאומית להרשאת העוסקים בדיקור וברפואה אוריינטלית הוענק לו רשיון לטפל בשלושים מדינות נוספות בארה"ב.  עם תום לימודיו נסע כפיר לסין וליפן לתקופת התמחות של כשנה בצ'נגדו שבדרום סין, בטיאן ג'ין שבצפון סין בקרבת ביג'ינג וכן בבית החולים שבטסוקובה בקרבת טוקיו. ההתמחות במרפאות שבשלושת בתי החולים האלה, והטיפול במטופלים כה רבים תרמה רבות לאמונו ביכולתן הרבה של הרפואה הסינית והיפנית.

 אחרי כל תקופת ההכשרה הזאת חזר כפיר לקליפורניה והתקבל לעבוד כמטפל במרפאה הציבורית של הקולג' בו למד בסן פרנסיסקו. אך הרצון לחזור ארצה גבר על הכל וכך מיד לאחר שהגיע לארץ הקים את המרפאה בתל אביב, שימש כמרצה במכללת מדיסין וכן הרצה בקורס מיוחד לרופאים מטעם אוניברסיטת בר-אילן. הצורך בספר לימוד בעברית גרם לכתיבתו ולהוצאתו לאור של ספרו הראשון "צמחי מרפא סיניים - מטריה מדיקה". במקביל כפיר עבד כמטפל גם בבית החולים איכילוב שבתל אביב ביחידה לרפואה משלימה במסגרת מלר"ם. תקופה ארוכה חי ועבד במקביל הן בתל אביב והן בגליל. אזי נכתב, נערך ויצא לאור ספרו השני "צמחי מרפא סיניים - מרקחות" המשמש כספר מתקדם למטפלים ולסטודנטים. שני הספרים שחיבר כפיר נמכרים באתר האינטרנט אמזון לאחר שנבחרו להיות הספרים הראשונים בעברית שהתקבלו לאתר זה, ומוסיפים להיות מוצגים למכירה בו עד היום.

 בשנת 2010 יצא אפי כפיר L.Ac לאתגר הגדול מכל עד כה. עבודה כמומחה בינלאומי לרפואה סינית על סיפון 3 אניות קרוז אמריקאיות. הסלבריטי "סולסטיס" והרויאל קריביאן  "ליברטי אוף דה סיס" - חוזה ראשון וכן הסלבריטי "סאמיט" בחוזה נוסף. אפי כפיר זכה לטפל במאות אורחים, אנשי סגל ואנשי צוות משבעים מדינות שונות. אנשים מיבשות שונות, מעמדות שונים וגזעים שונים נחשפו לראשונה בחייהם לרפואה הסינית באמצעות דיקור וצמחי מרפא סיניים. זו הייתה ללא ספק תקופה פורייה ומלהיבה מבחינה מקצועית בה נדרשו עד תום ניסיון חייו האישי והמקצועי. עד היום מוסיפים להגיע מכתבי תודה מאורחים שעברו סדרות טיפולים מוצלחות בספינות הקרוז בלב ים.

עם החזרה ארצה כפיר שב לטפל במרפאתו שבלב תל אביב בקרבת בית החולים איכילוב וקניון וויצמן סיטי. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד. כדאי לציין שהפגישה הראשונה במרפאה היא החשובה ביותר כי בה נקבעת האבחנה ועל פי האבחנה נקבע אופי הטיפול בצמחי מרפא, דיקור, תזונה או שינוי אורחות חיים. לגבי שאלות רפואיות ספציפיות ראוי להזכיר שאין תחליף לאבחון מלא על פי הרפואה הסינית ולפגישה אישית פנים אל פנים שלאחריה אפשר לתת תשובות מדויקות על כל שאלה שכבר קיימת או מתעוררת. כדאי גם לדעת שהרפואה הסינית היא רפואה פרטנית ואישית ואין אבחנה אחת שמתאימה לשני בני אדם, שהרי כל אדם הוא עולם ומלואו. לקביעת תור במרפאה בתל אביב יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538

ניתן להשתמש בטופס בתחתית דף הבית ולהשאיר פרטים להתקשרות כמו גם לשלוח הודעה לכתובת הדואר האלקטרוני  effi@kfir.net

אפי כפיר L.Ac  - כל הזכויות שמורות.

אפי כפיר L.Ac מומחה לרפואה סינית 054-4804538 www.kfir.net
אפי כפיר מומחה לרפואה סינית ומטפל מזה יותר מעשרים שנה. למד באוניברסיטת תל אביב וסיים תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות. לאחר מכן יצא למסע בן שנתיים בדרום מזרח אסיה ואוסטרליה. אחד מאותם "צירופי מקרים" הייתה הפגישה עם ד"ר יושיהרו איקדה בביתו שבשודו שימה - אי בים היפני בקרבת שיקוקו. לפגישה זאת היו השלכות דרמטיות. תחילה היו אלה לימודים לתואר מסטר ברפואה סינית במשך 4 שנים ב"קולג' האמריקני לרפואה סינית מסורתית" ,שבסן פרנסיסקו "ACTCM". בסיום הלימודים ולאחר שעבר את בחינת ההסמכה המפרכת של ממשלת קליפורניה הוענק לכפיר רשיון המרפא הקליפורני L.Ac. לאחר שעבר את בחינות ההסמכה של "המועצה הלאומית להרשאת העוסקים בדיקור וברפואה אוריינטלית" - "NCCAOM" הוענק לו רשיון לטפל בשלושים מדינות נוספות בארה"ב.  עם תום לימודיו נסע כפיר לסין וליפן לתקופת התמחות של כשנה בצ'נגדו שבדרום סין, בטיאן ג'ין שבצפון סין בקרבת ביג'ינג וכן בבית החולים שבטסוקובה בקרבת טוקיו. מיד לאחר שהגיע לארץ הקים את המרפאה בתל אביב, שימש כמרצה במכללת מדיסין וכן הרצה בקורס מיוחד לרופאים מטעם אוניברסיטת בר-אילן. במקביל יצא לאור ספרו הראשון "צמחי מרפא סיניים - מטריה מדיקה". כפיר עבד כמטפל גם בבית החולים איכילוב במסגרת מלר"ם. ספרו השני "צמחי מרפא סיניים - מרקחות" משמש כספר מתקדם למטפלים ולסטודנטים. בינואר 2010 יצא כפיר לעבוד על סיפון 3 אניות קרוז אמריקאיות. עד היום מוסיפים להגיע מכתבי תודה מאורחים שעברו סדרות טיפולים  מוצלחות בלב ים.  עם החזרה ארצה כפיר שב לטפל במרפאתו שבלב תל אביב בקרבת בית החולים איכילוב.  לקביעת תור לאבחון וטיפול יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב